Obóz wędrowny A.D 2018

Obóz wędrowny HBA – A.D 2018

Za nami drugi w historii obóz wędrowny HBA. Jak na razie nie zapuszczamy się w większe góry czując respekt do matki natury, po raz kolejny wybierając na nasze zimowe wędrówki Karkonosze. Góry bezpieczne, ale potrafiące zaskoczyć zmieniającą się pogodą, lodem na szlakach lub zaspami po pas. Ale góry stosunkowo łatwe z dobrze oznaczonymi szlakami pełnymi schronisk i miejsc gdzie w razie większego kryzysu można się posilić, odpocząć i schronić.

W tym roku nasz obóz wędrowny trwał 4 dni. Rozpoczęliśmy w Jagniątkowie i przeszliśmy  75 km pokonując w pionie około 3500 metrów.  Całość pokonaliśmy w grupie 10 osób dwukrotnie kończąc dzień z czołówkami i we mgle. To były piękne cztery dni, bez pośpiechu, bez wariactw, tylko natura, śnieg, szum wiatru i my. Z roku na rok jesteśmy coraz lepiej przygotowani sprzętowo, nabieramy też górskiego doświadczenia i być może już za rok wybierzemy sobie bardziej wymagające góry. Przez 4 dni Karkonosze można przejść w jedną i drugą stronę. My nastawiliśmy się na długie spokojne wędrówki oraz miło spędzony czas w schroniskach i te założenia w pełni  udało się zrealizować.

Mieliśmy też 2 wieczory kiedy to musieliśmy się zmierzyć z dość wymagającą pogodą, ciemnościami i mgłą, ale przy dobrej orientacji w terenie i umiejętnością czytania mapy była to tylko wisienka na podróżniczym torcie. Góry zimą, wędrówki nocą, piękno natury i skrzypiący pod butami śnieg. I nawet dla kolarza zima potrafi być piękna.

O hotelowo/schroniskowych niespodziankach typu sauna+kąpiel w lodowatej rzece na pewno będziemy opowiadać jeszcze długo.